Akademi Muslim

Ramadhan Kareem

Seuntai Kata Untuk Dirasa...


Bismillahirrahmanirrahim...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Segunung kesyukuran dan segala pujian buat Allah kerana dengan izin-Nya, jari-jemari ini masih bisa menarikan kata, alhamdulillah.

Hidup adalah suatu perjalanan waktu. Hidup jua adalah suatu pengembaraan yang panjang. Ya, hidup tiada titik noktahnya sehingga kita menemui detik kematian di penghujung pengembaraan. Dan kita inilah si musafir dalam perjalanan dan pengembaraan memburu sebuah cinta Agung! Cinta Allah dan Rasulullah... Kitalah Si Musafir Kasih Ilahi...

Moga 'Musafir Kasih Ilahi' ini bisa menjadi wadah untuk jari-jemari ini menarikan kata-kata yang bisa memberi manfaat dan ingatan buat semua dan diri ini jua, kerana yang bernama INSAN itu seringkali terlupa.

Sekalung penghargaan buat Bro HafeizSuhaimi dan Shye yang menjadi 'guru' buat diri secara tidak langsung lewat 2 tahun yang lalu. Syukran kathiran jua buat teman-teman seperjuangan lantaran penulisan-penulisan antum telah memacu semangatku untuk terus menarikan jari-jemariku. Moga kita kan terus tsabat di atas jalan dakwah ini. Meminjam kata-kata seorang sahabat di AM, "Dakwah Bukan Satu Pilihan, Tapi Satu Tanggungjawab". Ingatlah sahabat-sahabatku, sesungguhnya jalan dakwah ini tidak menjanjikan kesenangan. Janganlah sesekali mengimpikan permaidani merah, kerana jalannya penuh dengan duri dan cubaan. Namun, ganjaran yang menanti di sana terlalu indah untuk digambarkan!

Kembara mencari tarbiyyah
Ditemani sahabat setia
Bagai Ansar Muhajirin menyulam cinta
Ukhwah diikat kasih keranaNya

Aral dan rintangan kami tempuhi
Berpenat lelah kami tak peduli
Masa tenaga kami korbankan
Harta dan Jiwa jadi taruhan

Kami bulatkan tekad
Melangkah di jalan dakwah
Jangan diimpikan permaidani merah
Ujian menerpa kami tak goyah...

0 comments:

Post a Comment